fredag den 4. marts 2016

29.02.16

Tværfagligt samarbejde med pædagogerne d.29.02-03.03

Jeg synes overordnet at det har været nogle hyggelige dage, hvor jeg har fået lidt indblik i pædagogers uddannelse, hvad de går og laver og hvad deres kæphest er. Fagligt synes jeg ikke rigtig at jeg har fået noget med mig, da vi ikke har arbejdet med vores case. Det emne jeg har beskæftiget mig mest med, er fagsprog på tværs af faggrupper og tværfaglig uddannelse på tværs af professionerne på uddannelsesinstitutionerne.

Skrevet af Zina

Det tværfaglige forløb kaldet Fremtidsværkstedet var inddelt i kritik-, utopi- og realitetsfasen. Det er ikke været relevant for emnerne at inddrage casen, hvilket ikke fungere så godt. Vi har primært arbejdet med mulighederne for det tværfaglige samarbejde på et organisatorisk plan og hvordan det kunne fungere. Det havde måske været bedre at arbejde med cases, som vi skulle løse sammen, for at få en bedre forståelse for, hvordan vi kan bruge hinandens redskaber.

Skrevet af Maiken

I det tværfaglige forløb med de pædagog studerende, og samarbejdet om fremtidsværkstedet, føler jeg ikke at jeg fagligt har fået meget ud af det. Den case vi har opbygget er ikke blevet anvendt i fremtidsværkstedet, da emnerne har været mere overordnet. Det har været tre hyggelig dage, hvor jeg har fået en større indsigt i hvad pædagogernes kompetencer er og hvordan vi som sygeplejersker i fremtiden kan bruge pædagogernes kompetencer i det tværfaglige samarbejde i sundheds og socialsektoren.

Skrevet af Henriette

Jeg synes det fremtidsværkstedet med pædagog studerende, var virkelige spændene. Jeg har bevidst valgt at arbejde meget tværprofesionelt. De forskellige faser har været interessant og har fået forståelse for hinandens professioner. Men det har ikke været noget, som har været relevant for dette modul. Men har fået nogle forskellige redskaber, jeg kan bruge sener i min uddannelse, omkring magt former.

Skrevet af Christine


Ingen kommentarer:

Send en kommentar